Workshop

2 uur
in overleg (flexibel)

CATERING
van eenvoudig tot uitgebreid

20 - 400 PERSONEN
iedereen is tegelijk bezig

INSTRUCTEUR
continue begeleiding


Praktijkgerichte workshops

Bij brandweersurvival organiseren we niet alleen dagvullende personeelsuitjes, maar ook kortere workshops. Deze zijn op veel verschillende momenten in te zetten. Kern van onze workshops is meestal dat mensen uiteindelijk zelf de gereedschappen beet pakken. Eerst krijg je uitleg van een professionele brandweerman daarna mag iedereen het in de praktijk gaan doen.

Voor elk moment


Veel leerzame punten worden besproken, bijvoorbeeld de gevaren rondom huis en op kantoor. Een combinatie dus van ontspannend leren en direct zelf bezig zijn. De workshop is een geschikt instrument voor vele doeleinden.





Voorbeelden


Onze workshops worden op veel momenten ingezet. Een paar voorbeelden: een lange dag vergaderen is vermoeiend. Even de benen strekken, even iets actiefs doen is een beproefde formule die zeer effectief is. Een brainstormsessie komt na een uur meestal op dood spoor. Je hersenen even de tijd geven, een stukje afleiding inplannen, inspiratie opdoen door een andere omgeving. Een kick-off meeting, met als doel alle neuzen dezelfde kant op, niet te duur en leerzaam. De brandweerman heeft maar een doel: blussen die brand. Een trainingssituatie nabootsen, bijvoorbeeld de communicatie structuur bloodleggen. Bij BrandweerSurvival regelen we het!

Spyderweb

Bent u opzoek naar een echte publiekstrekker? Iets wat van veraf al de aandacht trekt… Dit jaar nieuw en uniek in Nederland: het SpiderWeb! Na het Twin Towers drama in New York waarbij mensen opgesloten zaten in een wolkenkrabber is hier nu een oplossing voor bedacht. Door middel van het ontsnappingsnet kunnen mensen zeer snel en efficiënt ontsnappen uit hun benarde situatie. Naast het nuttige aspect is het tevens ook zeer uitdagend! Klim eerst maar eens een steile brandweerladder op om daarna met vrije val snelheid naar beneden te suizen! U haalt met het SpiderWeb een opvallende attractie in huis. Vanaf grote afstand torent de hoge brandweerladder boven alles uit, en fungeert zo als trekpleister voor uw evenement. Voor zowel de deelnemers als toeschouwers is het een absolute sensatie. Bovendien leert de deelnemer hoe hij zichzelf in veiligheid kan brengen in geval van brand, tegenwoordig zijn namelijk heel wat brandweerauto’s uitgerust met een SpiderWeb. Deze unieke attractie wordt verzorgd door BrandweerSurvival, specialist op het gebied van ‘vuurgevaarlijke’ acties

Recruitment Events

Een éénmalig wervingsevenement of outsourcing van traineeship... Net afgestudeerde 'high potentials' zijn moeilijker aan te trekken en te behouden dan ooit. Deze doelgroep kenmerkt zich door een individualistische instelling en een duidelijke eigen mening. U moet met interessante aanbiedingen komen, iets waar de zojuist afgestudeerde op valt. De vraag is echter: hoe bewerkstelligt u een win-win situatie? Domweg 'wegkopen' is een éénzijdige actie. Een traineeship programma is erg geliefd onder 'high potentials'. Zij willen namelijk graag hun opgedane theorie toepassen in de praktijk, liefst naar hun eigen ideeën in een praktijk situatie. Maar trainees begeleiden kost u en uw collega's veel tijd, tijd die er vaak niet is. Het is niet nieuw dat 'jonge honden' er om bekend staan leergierig te zijn, beschikken over vernieuwende ideeën, gedreven en gemotiveerd zijn. Samengevat: "ze willen veel". Organisaties kunnen niet altijd gehoor geven aan deze behoeftes. De kans bestaat nu dat de 'high potential' zijn carriëre elders voortzet. Bovenstaande spanningsvelden zijn complex en niet eenvoudig te beheersen.

Product Lancering

Na een intensief traject staat u op het punt om een nieuw product op de markt te zetten. Dit moet krachtig gebeuren met de nodige tam tam. Het zal zonde zijn als het product door een slechte introductie snel op een zij spoor wordt gezet door uw klanten, verkopers of distributeurs. De enorme ontwikkelingskosten zijn dan weggegooid geld.

Impact

Belangrijk is dat u een onuitwisbare indruk achterlaat bij de uitgenodigde gasten. Ze moeten iets zien, iets meemaken wat impact heeft. Gekoppeld aan een ‘sales message’, de boodschap die u wilt overbrengen, zal dit ervoor zorgen dat uw verkopers enthousiast raken en het nieuwe product de juiste, verdiende plaats geven.

Een unieke combinatie:

Brandweer-thema

Stap in deze bijzondere wereld en beleef wat wij dagelijks beleven. Daadkracht en handelen zijn onze sleutelwoorden en dat brengen we over op jullie team.

Gereedschappen

Gereedschap maakt het werk inzichtelijk. Alles aansluiten en we kunnen de brand blussen. Brand is urgent. Urgentie laat noodzaak zien. Noodzaak creëert focus en focus zorgt voor kwaliteit.

Leerzaam

Je luistert naar het verhaal van een brandweerman. Hij deelt geanimeerd zijn kennis. Je snapt hoe een keukenbrand zich ontwikkeld en hoe deze te bestrijden. Ook behandelt hij persoonlijke vragen.

Ontspanning

Afwisselend ben je zelf bezig, luister je naar en beleef je plezier met collega’s. Wij creëeren een ongedwongen sfeer waarin ruimte is voor iedereen. Niets moet, we nodigen je uit, zodat iedereen zich op zijn gemak voelt.

Interesse?

Het programma zit vol actie en plezier voor jong en oud.
Kom langs en beleef een unieke ervaring.

Direct meer informatie?
Bel ons op 0880 - 911 012

STEL EEN VRAAG OFFERTE AANVRAGEN

Beoordeeld op 8.9 uit 10 uit 25 reviews
1BrandweerSurvival Organization